skip to Main Content
Veel gestelde vragen
Storing

Ik krijg de app niet geinstalleerd

Momenteel worden Android versies 5.0/5.1 en 6.0 en iOS 8.x / 9.x ondersteund. De app is niet vindbaar in de Google Play Store indien je een Android versie lager dan 5.0 hebt.

 

Soms is een app niet te installeren op iOS. Het is dan verstandig de telefoon geheel opnieuw op te starten.

Ik kan niet inloggen

Om in te loggen heb je een boekingsnummer en email-adres nodig.

Bij boekingen uit BAS van Fadiro (Sambasso) is het boekingsnummer het middelste nummer van het dossier nummer. Het dossiernummer is 1234/56789/1 waarbij de opbouw is anvr-nummer/boekingsnummer/volgnummer. Gebruik dus enkel het middelste nummer (in dit voorbeeld dus 56789) . Voor het email adres kan ieder email adres uit het dossier gebruikt worden.

Voor overige klanten is het email adres het adres van de hoofdboeker en het boekingsnummer zoals aangegeven in de verschillende correspondentie.

LET OP: Verwijder spaties, controleer op type fouten. Probeer het gerust nog een keer.

App

Welke versies van Android en iOS worden ondersteund?

Momenteel worden Android versies 5.0/5.1 en 6.0 en iOS 9.x / 10.x ondersteund.

Welke informatie is benodigd om in te loggen?

Om in te loggen heb je een boekingsnummer en email-adres nodig.

Bij boekingen uit BAS van Fadiro (Sambasso) is het boekingsnummer het middelste nummer van het dossier nummer. Het dossiernummer is 1234/56789/1 waarbij de opbouw is anvr-nummer/boekingsnummer/volgnummer. Gebruik dus enkel het middelste nummer (in dit voorbeeld dus 56789) . Voor het email adres kan ieder email adres uit het dossier gebruikt worden.

Voor overige klanten is het email adres het adres van de hoofdboeker en het boekingsnummer zoals aangegeven in de verschillende correspondentie.

Waarom moet er toestemming gegeven worden voor het gebruik van de locatie?

De locatie wordt alleen gebruikt vanaf de dag voor de vakantie tot de dag na de vakantie. Tijdens deze periode wordt de locatie gebruikt om te bepalen welke tips moeten worden getoond. De tips binnen 100km vanaf de huidige locatie worden getoond met per tip de afstand vanaf de huidige locatie. Op deze wijze kunnen we relevantie tips tonen.

Tevens wordt de locatie gebruikt om te bepalen of een tip is bezocht.

Meldingen

Ik verstuur een melding maar mijn klant heeft de melding niet ontvangen

Meldingen kunnen ingepland of direct verstuurd worden. Een direct verstuurde melding wordt alleen ontvangen als de reiziger op het moment van versturen on-line is. Indien de reiziger de app opstart en naar de inbox gaat zijn alle meldingen beschikbaar. Ook de meldingen die verstuurd zijn terwijl de reiziger off-line was.

Een ingeplande melding wordt vooraf geladen en zal altijd getoond worden ook als de reiziger off-line is.

Het envelopje in de titelbalk in de app is rood van kleur

Als het envelopje in de titelbalk (inbox voor meldingen) rood is dan zijn er ongelezen meldingen. Binnen iOS wordt dit ook getoond door een badge symbool met een nummer op het icoon. Binnen Android wordt dat getoond in het message center.

Personalisatie

Ik zie geen foto van de reisspecialist op het dashboard van de app

Het is mogelijk om op het dashboard van de app een foto en naam op te nemen van de reisspecialist die de boeking heeft verwerkt. Dit is een mogelijkheid die binnen de Pro-versie valt. Als je gebruik wil maken van deze mogelijkheid neem dan contact op met Travelia.

Ik zie geen afbeelding van de reisspecialist op het dashboard maar een algemene afbeelding

Om de foto van de reisspecialist op te nemen in de app moet je deze eerst toevoegen aan het Travelia beheersysteem.

  1. Login op Travelia www.travelia-app.com
  2. Ga naar Reisspecialisten in het menu
  3. Selecteer de betreffende Reisspecialist door op de naam te klikken
  4. Werk alle gegevens bij. Onderaan het scherm kun je een foto uploaden. Let op dat dit een vierkante foto is met een minimale resolutie van 300×300 pixels.
  5. Selecteer dat de foto in de app getoond mag worden
  6. Kies voor opslaan

De boekingen van de betreffende reisspecialist worden nu opnieuw verwerkt. Dit wordt een aantal keer per dag gedaan.

Binnen de app worden de gegevens 1 keer per dag ververst. Om de gegevens direct te verversen kun je binnen de app naar Instellingen -> Reisgegevens bijwerken gaan.

Hoe wijzig ik de openingstijden die getoond worden in de app

Binnen de app kun je door op de foto van de reisspecialist te klikken informatie krijgen waaronder de openingstijden. Hier kun je tevens een nieuwe afspraak maken met de reisspecialist.

Deze gegevens  kun je wijzigen in het Travelia beheersysteem.

  1. Login op Travelia www.travelia-app.com
  2. Ga naar App instellingen in het menu
  3. Pas de gegevens aan en kies voor Opslaan

De boekingen van de betreffende reisorganisatie worden nu opnieuw verwerkt. Dit wordt een aantal keer per dag gedaan.

Binnen de app worden de gegevens 1 keer per dag ververst. Om de gegevens direct te verversen kun je binnen de app naar Instellingen -> Reisgegevens bijwerken gaan.

Hoe ontvang ik de afspraakverzoek die de klant binnen de app doet

Binnen de app kun je door op de foto van de reisspecialist te klikken informatie krijgen waaronder de openingstijden. Hier kun je tevens een nieuwe afspraak maken met de reisspecialist.

Dit verzoek wordt via email verstuurd naar de reisorganisatie. Hierbij wordt het email gebruik ingesteld bij “App Instellingen” in het Travelia beheersysteem. Tevens wordt een CC gestuurd naar de reisspecialist.

Deze gegevens  kun je wijzigen in het Travelia beheersysteem.

  1. Login op Travelia www.travelia-app.com
  2. Ga naar App instellingen in het menu
  3. Pas de gegevens aan en kies voor Opslaan
Back To Top